Hos PAYS er vi altid til at få fat i. Vi arbejder for at din organisation og du nemt og hurtigt kan onboarde nye kunder enten via MobilePay Subscriptions og MobilePay Invoice. Det betyder også at hvis du står og har brug for hjælp, uanset om det er til at oprette en ny kunde, sende en faktura eller finde en betaling, så kan du altid tage fat i os.

Frequently Asked Questions

For at kunne blive kunde hos PAYS kræver det 3 korte skridt.

  1.  at du først opretter dig som kunde hos MobilePay på et af de produkter som PAYS understøtter:
  • MobilePay Subscriptions
  • MobilePay Invoice

Dette kan du gøre her Når først du er oprettet som kunde hos MobilePay, kan du komme i gang hos PAYS.

  1. Vi opretter dig herefter som kunde i vores system. Du vil herefter modtage en E-mail med login informationer til din bruger. Du vil nu kunne komme ind i PAYS platform.

Den første gang i logger ind, er det vigtigt, at det er jeres superbruger hos MobilePay der gør dette. I skal nemlig give PAYS tilladelse til at oprette aftaler og anmode om betalinger. Det er kun jeres superbruger der har adgang til at kunne give tilladelse til dette.

  1. Når I har givet tilladelse hertil, laver du de generelle indstillinger, der gælder for MobilePay Subscriptions og MobilePay Invoice. Disse gælder for alle aftaler

Du er nu klar til at oprette aftaler.

Hvis I er i tvivl om hvordan jeres indstillinger skal være, skal i hellere end gerne ringe eller skrive til os. I kan skrive til os her eller ringe til os på nummeret der står i jeres velkomstmateriale.

Når du skal onboarde nye kunder skal du igennem 3 korte skridt

  1. Du skal oprette en kontakt i PAYS. Du klikker på ”kontakter” inde på platformen. Denne knap finder du ude til venstre.

Der vil komme et skema op, her klikker du på ”+”.

Du udfylder de felter du mener der er relevante og klikker på ”gem”. Nu har du oprettet en kontakt. Alle felter der er nødvendige, er markeret med en stjerne (*). Herefter gemmer du kontakten.

  1. Imens du er inde på kontakten, klikker du på knappen ”Aftaler” ovenfor. Du klikker på ”+” og skal nu på samme måde som dat du oprettede en kontakt udfylde aftalefelterne. Betalingen vil blive opkrævet med det interval du selv sætter. Når du trykker på ”gem” sender du en SMS til din kunde.
  2. Vent på at kunden accepterer betalingsaftalen. Når aftalen er accepteret, vil din kunde betale enten din MobilePay Subscriptions betalingsaftale eller din MobilePay Invoice Faktura.

PAYS platformen er bygget så du kan lagre meget forskelligt kundedata. Det er dog ikke nødvendigt at du udfylder det hele. Det mest nødvendige er:

 

  • Telefonnummer
  • Beløb
  • Frekvens
  • Startdato
  • Navn på aftalen

Når du har fået disse oplysninger fra din kunde, vil du kunne oprette en aftale. Du vil hverken behøve mere eller mindre.

Ikke alle organisationer er ens, så erfaringer kan svinge, men vi ser klare indikationer blandt vores kunder på, at fastholdelsen hos MobilePay er på højde med, og i visse tilfælde højere end, de traditionelle betalingsformer (Betalingsservice, Dankort etc.).

PAYS har valgt MobilePay, fordi det gennem MobilePay er let at oprette og servicere betalingsaftaler. MobilePay er knyttet til mobiltelefonen, og det er vores oplevelse, at flere og flere forbrugerne efterspørger en let, simpel og sikker vej til at betale deres abonnementer og regninger på. Det får de med MobilePay.

Hos PAYS mener vi grundlæggende at du skal vælge den betalingsform der fungerer bedst for DIG. Hvis du ikke har prøvet MobilePay Subscriptions ELLER MobilePay Invoice, har man kun et halvt udgangspunkt. Vi anbefaler derfor at du prøver MobilePays produkter, og vi vil næsten garantere at du ikke bliver skuffet.

Ja. Ved tilmelding til MobilePay Subscriptions gennem PAYS er én af fordelene, at man selv kan ændre beløbet på aftalen og af- eller tilmelde en kunde mv.

Når du har opkrævet dine regninger gennem MobilePays Subscriptions, så vil du gerne afstemme med banken. Det kan du gøre på flere forskellige måder. Du kan enten afstemme beløb på, som er kommet ind gennem MobilePay Subscriptions. MobilePay beskriver processen skriver her under punktet ”3 ways to do Reconciliation”.

På PAYS platform vil du under alle aftale og hver betaling kunne se om denne er ”executed” hvilket betyder om den er betalt. 

Det er også muligt for dig at gå ind på MobilePays hjemmeside. Herinde har du mulighed for at eksportere en fil i enten .csv- eller .xlsx-format som du også vil kunne bruge til at afstemme din bank med.

PAYS har implementeret Transaction Reporting API ‘et hvilket betyder at vi giver dig muligheden for gennem PAYS platform at trække den relevante data ud i et filformat så du har muligheden for at afstemme dine betalinger i banken med den data som MobilePay har registreret.

 

På vores platform finder du også en FAQ over de mest hyppigt stillede spørgsmål. Dette kunne f.eks. være hvordan man afstemmer med banken, opretter en MobilePay Subscriptions eller hvordan du refunderer en aftale hvis dette bliver nødvendigt.

Hvis du har nogen spørgsmål, skal du endelig ikke tøve med at tage fat i os. Vi sidder næsten altid ved en telefon, så hvis der er et problem du ikke selv kan løse, eller der er noget oven for som er uklart, så sig endelig til, så er vi klar til at hjælpe dig. Du kan altid ringe til din kontaktperson der står nævnt i dit velkomstmateriale, eller kontakte os her.